44 views

Θρύλοι προ των πυλών: Μια συνέντευξη με τους At The Gates

Στα μέσα της δεκαετίας του 90, η σκηνή του μελωδικού death metal ήταν σε οργασμό, και στο επίκεντρο αυτής της μουσικής επανάστασης δεν ήταν άλλοι από τους At The Gates, οι οποίοι διαλύθηκαν λίγο μετά την κυκλοφορία του 4oυ δίσκου τους, Slaughter Of The Soul, ο οποίος με την πάροδο των χρόνων αναγνωρίστηκε ως “βίβλος” της μελωδικής death metal.

Γεννημένος και μεγαλωμένος σε μια περίοδο η οποία συνέπεσε σε πλήρη στοίχιση με την διάλυση και την επακόλουθη αναγνώριση τους ως death metal πατέρες που είναι σήμερα, η σχέση μου με την συγκεκριμένη μπάντα είναι ιδιαίτερη καθώς πρόκειται για κομμάτι του εαυτού μου το οποίο δεν άφησα ποτέ πίσω μου και συνέχισα να ακούω σε όλες τις φάσεις της ζωής μου. Η ανακοίνωση της επανένωσης τους αλλά και η κυκλοφορία νέου υλικού μου προκαλέσαν συναισθήματα που δεν θα ξεχάσω ποτέ.

Προς μεγάλη μου έκπληξη αλλά και χαρά λοιπόν, είχα την ευκαιρία να κάνω στον Martin Larsson (κιθάρα) μερικές ερωτήσεις στα πλαίσια μιας συνέντευξης η οποία, μπορεί να έγινε μέσω mail και βιαστικά από την πλευρά του λόγω της τρέχουσας περιοδείας τους, παρόλα αυτά αποδείχτηκε αρκετά ενδιαφέρουσα.

Στις 30/11 και 1/12 το tour θα τους φέρει στην χώρα μας, ένα tour το οποίο κάνουν διπλά στους τιτάνες Behemoth και Wolves In The Throne Room, (αμφότεροι δυστυχώς δεν θα εμφανιστούν μαζί τους στην χώρα μας), δεν θα μπορούσα λοιπόν να μην αναφερθώ σε αυτό αλλά και πώς ανταποκρίνεται ο κόσμος στα κομμάτια του τελευταίου τους δίσκου:

Πηγαίνει πολύ καλά συνολικά, οι μπάντες, ο κόσμος, όλα είναι καλύτερα από όσο θα μπορούσαμε να ευχηθούμε. Η ανταπόκριση του κόσμου στα καινούρια κομμάτια προφανώς δεν είναι η ίδια με τα παλιότερα, αλλά ο κόσμος φαίνεται να τα γουστάρει. Νιώθω ότι ταιριάζουν απόλυτα με το παλιότερο μας υλικό.

Στο ντοκιμαντέρ Under A Serpent Sun, o Fredrik Nordstrom αναφέρει πως, κατά την διάρκεια της ηχογράφησης του Slaughter Of The Soul, ο Jonas Bjorler (μπάσο) ήταν αυτός που πίεζε τα υπόλοιπα μέλη να κάνουν τέλεια takes με αποτέλεσμα τον πιο τεχνικά άρτιο δίσκο στην προ επανένωσης εποχή τους.

Ακόμη συμβαίνει αυτό σε ένα βαθμό, αλλά πλέον είμαστε όλοι πολύ επιλεκτικοί με την ποιότητα

Το 2017, o Anders Bjorler ανακοίνωσε την αποχώρηση του από τούς At The Gates λόγο “έλλειψης πάθους για την συγκεκριμένη μουσική από πλευράς του” σύμφωνα με δικά του λόγια. Την θέση του πήρε ο Jonas Stalhammer:

Ταιριάζει τέλεια στην μπάντα και μουσικά, αλλά και κοινωνικά. Όπως και εμείς, μεγάλωσε με ακούγοντας metal, αλλά ταυτόχρονα του αρέσει η μουσική γενικότερα. Συνθετικά πάντως είναι νωρίς για να πω οτιδήποτε, καθώς αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε με ιδέες πολύ πρόσφατα.

Πριν μερικούς μήνες, οι At The Gates κυκλοφόρησαν τον έκτο τους δίσκο, To Drink From The Night Itself. Μουσικά το album έχει όλα τα στοιχεία που τους κάνουν αναγνωρίσιμους ενώ ταυτόχρονα μας συστήνουν και σε καινούριες μουσικές πινελιές. Πάνω σε αυτό Martin σχολίασε:

“Χαίρομαι που ο κόσμος το αντιλαμβάνεται έτσι γιατί αυτό ακριβώς θέλαμε να πετύχουμε. Καλώς εχόντων των πραγμάτων θα υπάρξει και άλλη ποικιλία στο μέλλον!”

Τον δίσκο υποδέχτηκαν πολύ καλές κριτικές και ευχαρίστησε παλιούς αλλά και καινούριους οπαδούς της μπάντας. Ένα αντικείμενο κριτικής όμως υπήρξε η μίξη και η γενικότερη παραγωγή:

“Εμείς είμαστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα. Μια μερίδα του κόσμου δεν καταλαβαίνει τι προσπαθήσαμε να κάνουμε σε αυτόν τον τομέα. Το At War With Reality ήταν εκτελεστικά αψεγάδιαστο και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με αυτό. Αυτή τη φορά όμως θέλαμε λίγη “βρωμιά”.

Οι At The Gates είναι αναμφίβολα μία από τις πιο μπάντες με την σπουδαιότερη επιρροή στην ιστορία του ακραίου ήχου, καθώς τα μοντέρνα είδη metal έχουν να ευχαριστήσουν τους Σουηδούς για την ύπαρξή τους. Αναπόφευκτα, όταν παίζουν σε φεστιβάλ ακούνε κάτι από τον εαυτό τους σε μπάντες όπως τους Darkest Hour και τους (παλιούς) Parkway Drive. Υπάρχει μια δόση κολακείας αλλά και αμηχανίας σε κάτι τέτοιο, όπως όταν μπαίνεις στο ασανσέρ με κάποιον που φοράει την ίδια μπλούζα με σένα.

“Είναι ωραίο που κάποιες μπάντες μας βλέπουν σαν επιρροή, αλλά δεν το σκεφτόμαστε ιδιαίτερα. Για να είμαι ειλικρινής, νομίζω πως όλους μας ενδιαφέρουν μπάντες που δεν ακούγονται καθόλου σαν εμάς”

Ενώ το μελωδικό death metal σαν έχει πάνω-κάτω 30 χρόνια ζωής, έχει καταφέρει να αντέξει πολύ καλά στον χρόνο, και πέραν του ότι δίσκοι της δεκαετίας του 90 ακούγονται σήμερα άνετα χωρίς να φαίνεται η ηλικία τους ιδιαίτερα, οι περισσότερες μπάντες που το ανέδειξαν σαν είδος βγάζουν ακόμα δίσκους οι οποίοι είναι επίκαιροι.

“Η σκηνή του death metal είναι πάρα πολύ υγιής αυτή τη στιγμή. Υπάρχουν άπειρες καλές μπάντες, αρκεί να έχει κανείς την υπομονή να ψαχουλέψει την τεράστια μάζα των συνυπαρχόντων συγκροτημάτων για να τις βρει.”

Κάτι που λίγοι ξέρουν για τους At The Gates είναι το πόσο μεγάλο μέρος ήταν η hardcore punk μουσική στην εξέλιξη τους. Όταν ο Alf Svensson (ο οποίος έπαιζε και σε hardcore punk σχήμα) αποχώρησε από την μπάντα το 1993 οι At The Gates πραγματοποίησαν μία συναυλία, διασκευάζοντας ανάμεσα σε άλλα Minor Treat, Black Flag και Discharge. “Για πολλούς από εμάς η Hardcore ήταν τεράστιο μέρος της ζωής μας μεγαλώνοντας. Για άλλους ήταν τουλάχιστον επιρροή”

Τέλος, ο Martin Larsson είχε τα παρακάτω λόγια για Έλληνες οπαδούς:

Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που επιστρέφουμε στην Ελλάδα! Σας ευχαριστούμε όλους για την υποστήριξη! Ανυπομονούμε σας παίξουμε το νέο μας υλικό ζωντανά! Τα λέμε πολύ σύντομα!

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail