117 views

Θέαμα vs πλοκή: ας αναθεωρήσουμε

Αν το καλοσκεφτεί κανείς, τα τελευταία κάμποσα χρόνια οι κιν/κές ταινίες διακρίνονται σε δύο ευδιάκριτες κατηγορίες. Στην πρώτη ανήκουν αυτές με πολύ καλό σενάριο, που «τυχαίνει» να ταυτίζονται είτε με μεταφορές βιβλίων, βιογραφίες κ.ο.κ. είτε με ταινίες κάθε είδους από την Ευρώπη και κυρίως την Άπω Ανατολή, απ’ όπου αγοράζει το Hollywood. Στην δεύτερη ανήκουν οι ταινίες χωρίς ιδιαίτερο ή με κακό σενάριο και η συγκεκριμένη κατηγορία έχει μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικά όταν δεν αναφερόμαστε σε με-το-ζόρι κωμωδίες ή ηθικοπλαστικές / αφελείς μπούρδες.

Στα χέρια ενός βιρτουόζου σκηνοθέτη, η απουσία πολλών διαλόγων και η μη ανάπτυξη χαρακτήρων φέρνει στο επίκεντρο τον μαέστρο πίσω από την κάμερα και καθιστά τους ηθοποιούς κυρίως διαχειριστές ρυθμού. Με την παντελή απουσία συμβολισμών, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο άμεσα και απλά. Αν σχηματίσατε την εικόμα μιας επιφανειακής, φαντεζί ταινίας, πιθανώς έχετε δίκιο. Μόνο που αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκην αρνητικό. Είναι κάτι ανάμεσα στο να ξεδίνεις παίζοντας 2, 3 πίστες Quake ή μερικά διπλά Mortal Kombat και στο να απολαμβάνεις ένα χορταστικό instrumental album γεμάτο πλούσια θέματα. Και τα δύο μπορεί να είναι λυτρωτικά μετά από μια κουραστική μέρα, σωστά;

Εν προκειμένω, πιθανότατα κανένας μας δε θα γίνει σοφότερος παρακολουθόντας το επερχόμενο Ak-Nyeo (The Villainess) του ταλαντούχου και ανερχόμενου Κορεάτη Byung-gil Jung, πέντε χρόνια μετά το εξαιρετικό mystery/thriller ντεμπούτο του, Confession of Murder. Ωστόσο, το trailer είναι αρκετό για να μας πείσει πως ακόμα κι αν πρόκειται για ένα δίωρο video clip χορευτικών ακροβασιών και αιμοσταγούς δράσης, κάτι ανάμεσα σε Kill Bill και Nikita, αλλά χωρίς έξυπνες ατάκες και ωραιοποιήσεις, στον κινηματογράφο θα είναι απόλαυση.

Ο ίδιος ο δημιουργός είναι πρώην κασκαντέρ και εδώ έστησε έναν καταιγισμό μαχών σώμα με σώμα που παραπέμπουν σε video game. Ταυτόχρονα, στοχεύοντας στην ταύτιση με τη μοναξιά και το διαρκές αδιέξοδο της πρωταγωνίστριας Ok-bin Kim (την θυμόμαστε από το Thirst του Park Chan Wook) και επενδύοντας στο άγχος του θεατή με μακροσκελή μονοπλάνα που κόβουν την ανάσα, όλα δείχνουν πως δεν τα κατάφερε απλώς. Αν κρίνουμε και από την αποθεωτική αποδοχή της ταινίας στις μεταμεσονύχτιες προβολές φέτος στις Κάννες (4λεπτο standing ovation για την ακρίβεια) αντιλαμβανόμαστε πως η απουσία επαρκούς σεναρίου μπορεί όντως να λειτουργήσει ως καλλιτεχνικό μέσο και ένα φαινομενικά απλό action / thriller να μας μαγέψει αισθητικά. Επιφανειακό είχαμε πει;

Δείτε το trailer του Ak-Nyeo (The Villainess)

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail