99 views

Σκλάβοι και Μπουλντόζες

Όχι δεν θα μιλήσουμε για το νέο γήπεδο της ΑΕΚ.

Ούτε για το σύγχρονο, εργασιακό σκήνικο που υπάρχει στην Ελλάδα.

Θα πούμε λίγα λόγια για την καλύτερη rock oriented ερμηνεία των 90’s.

To «Badmotorfinger» κυκλοφορεί στις 24 Σεπτεμβρίου του 1991 και πάνω κάτω γνωρίζουμε όλοι ότι είναι ένα ιστορικό άλμπουμ μπλα μπλα μπλα. Τρίτο κομμάτι: «Slaves and Bulldozers«, supercool τίτλος, η σύνθεση θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον αριστούργημα για να ανταποκριθεί στην ψαρωτικότητα που προκαλούν οι δύο λέξεις αυτές. Ράθυμος ρυθμός, τα γνωστά βαριά riffs του Thayil παρόντα σε όλη τη διάρκεια, όμως το 99% της μεγαλειώδους αξίας του τραγουδιού βρίσκεται σε κάθε νότα που τραγουδάει ο Chris Cornell. Χτυπώντας κάθε συλλαβή με τέτοια ένταση, ο Cornell χτίζει ένα μνημείο εκφραστικότητας με έναν τόσο “μη οικείο”, σχεδόν αυτιστικό τρόπο, που όμοιο του δεν έχει ξανακουστεί. Τραγουδάει “Now I Know Why You’ve Been Shaking”… και τρέμει ο κόσμος με τις οκτάβες να ανεβαίνουν σε κάθε αναπνοή… Ακόμα και στα περάσματα κανονικότητας (κάπου εκεί στα So Bleed Your Heart Out), ακούγεται σαν να ξεκλειδώνει κάποιο διαφορετικό “τέρας”.

Πέρα από την αυθεντική έκδοση της σύνθεσης που περιλαμβάνει το album και το outtake της πρόσφατης επανέκδοσης, επίσης αγαπημένη μου, είναι και η live εκδοχή από την VHS κυκλοφορία Motorvision (1992) που μπορείτε να ακούσετε παρακάτω.

Δεν γνωρίζω αν και σε πόσα χρόνια θα καταφέρει ο περισσότερος κόσμος να αντιληφθεί την πραγματική αξία του μακαρίτη, όμως σαν ένα ελάχιστο tribute, θεωρώ ότι συχνά πυκνά θα πρέπει να αποτιμούν οι γραφιάδες της μουσικής την κληρονομιά του.

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail